Алгоритм роботи з учнівським активом
Для того, щоб самоврядування діяло, класному керівникові потрібно дотримуватись наступних порад:
1. Щирість, довіра, любов, уміння бути молодим, йти в ногу з життям.
2. Бажання співпрацювати.
3. Єдність і злагода.
4. Віра у самоврядування.
5. Я — консультант. Порадник.
6. Головне: як вважаєте ви? Ні — авторитаризму!
Організація життя учнівського колективу складається з таких компонентів:
• система самоврядування і самообслуговування;
• система ролей (доручень);
• система норм, правил поведінки, традицій;
• система відповідальності і стимулювання;
• система відносин;
• система дозвілля.
Пам’ятка лідеру, керівнику, консультанту, учаснику учнівського самоврядування
Педагогу! Якщо у нашому училищі діє учнівське самоврядування і ти його лідер, керівник, консультант, учасник, пам'ятай:
- на старому далеко не поїдеш, тому - ускладнюй, збагачуй, змінюй діяльність самоврядування;
- ваш шлях від ускладнення діяльності до ускладнення організаційної структури, а не навпаки;
- вміло поєднуй тимчасові та постійні групи, організаційні структури, ради, комітети, штаби;
- власні особисті соціальні інтереси, захоплення поєднуй з прагненнями, інтересами дітей;
- розвивай соціальну мотивацію дітей, соціальне звучання їхньої діяльності (якщо підліток носить "каміння", вчи його думати про ту "кам'яницю", яка вибудується з цього каміння);
- допомагай встановленню, розвитку контактів органів самоврядування з іншими об'єднаннями, організаціями. Порівняння, спілкування з іншими однолітками - потужна сила для розвитку;
- обговорюй з дітьми проблеми учнівського самоврядування, обмірковуй спільно з ними перспективи;
- роз'яснюй педагогам, адміністрації, батькам діяльність органів самоврядування, обговорюй з компетентними людьми проблеми вашого розвитку;
- пам'ятай: діяльність в органах самоврядування дітей і підлітків - це не педагогіка, а соціальна дія, соціальне життя;
- пам'ятай - учнівське самоврядування - це педагогічна умова раціонального розвитку учнів. Думай про те, як підтримати їх під час вирішення їхніх проблем, як допомогти їм зайняти сприятливу позицію в світі ровесників, підтримуй їх в успіхах та досягненнях.